Glad över fina recensioner

Det jag gillar allra mest med att människor läser min bok är att läsarna, var och en, skapar sig sin egen bild av historien och av personerna som befolkar den.

Ibland blir jag förvånad över vissa tolkningar, reflektioner och slutsatser. Det är extra uppfriskande. Det är en påminnelse om att det inte finns något facit i hur en berättelse ska läsas. När den väl är skriven, och utgiven, är den allas egendom. Öppen för tolkningar och tankar, som leder åt skiftande håll och tar fasta på olika saker. Det som någon upplever som ett spännande slut, kan för en annan innebära att för många dörrar lämnas öppna. Det som någon tycker är vemodigt, kan för en annan kännas ”varmt och hoppfullt”.

Många bokbloggare har tagit sig tid att recensera min bok. Jag har fått jättefina omdömen och är väldigt glad och tacksam för det. Några utdrag:

” Hon håller intresset uppe genom att bygga upp en spänning som genomsyrar varje händelse, varje tanke och utveckling i boken.” /Emseliasson bokblogg

”Det finns hela tiden en krypande spänning i ett långsamt tempo p g a språket som är otroligt bra. Det är gripande, följsamt, eftertänksamt nästan viskande. En mycket läsvärd bok!” /Saltagrodan (Instagram)

”Min åsikt:
 Fantastisk, gripande & omskakande! Vald till månadens bok i januari 2017. Betyg 5 av 5” /Jennies boklista

”Den här boken hamnar högt upp på listan över utlästa böcker det här året. Berättelsen om Saga, hennes familj och Valdemar är helt underbar. Om att förlåta. Rekommenderas varmt.” /Evastinas bokhylla (Instagram)

”Ensamfararen är välskriven, och speciellt miljöerna är trovärdiga och levande.” /BTJ (f.d. Bibliotekstjänst)

”En stark skildring med mycket känslor som verkligen griper tag i en.” / Midnatts ord bokblogg

”Jag har hjärtat uppe i halsgropen mot slutet och när jag väl läst färdigt är jag lite paff över hur väl pusslet läggs ihop.” /Jonsson bookworld

 

 

Kommentera

