Kan man banta offentligt på webben så…

Jag har aldrig testat. Men jag har hört om modiga människor som utlovar en bestämd viktnedgång till ett bestämt datum och som låter sina kompisar följa den osäkra resan dit via webben.

Jag behöver inte banta, säger BMI. Men jag behöver bli färdig med min bok. Säger jag själv. Det som saknas allra minst just nu är inspiration och rumpvilja (lust att sitta på rumpan och helt enkelt skriva). Det som saknas mest är tid, tid, tid.

Jag började i maj 2009. Under 2011 vill jag att mitt manus ska bli färdigt. Jag kollar statistiken och konstaterar att jag är uppe i 464 649 tecken, vilket motsvarar 82 772 ord, vilket motsvarar 222 pocketsidor. Det är en del sidor. Men statistiken är dålig på att bedöma kvaliteten på de där sidorna tyvärr. Det kommer andra att få göra.

4 thoughts on “Kan man banta offentligt på webben så…”

    1. Om du inte redan har ett verktyg som du trivs med, så testa Scrivener. Scrivener kan sådana fina saker som att räkna ut hur många pocketsidor du har åstadkommit. Och är super när det gäller att hålla ordning på olika kapitel och händelser. Och jag har inte betalt för att säga detta 🙂

Kommentera

